top of page

13 • Wat betekent Instagram voor mij?

Hoi hoi!

Hier ben ik weer, en alvast een stuk positiever dan vorige week. Ik heb enkele leuke dagen achter de rug en daardoor is mijn humeur terug wat beter.

Ook heb ik enkele leuke foto's gemaakt voor Instagram, en dat bracht me op het idee om weer eens een blogpost te schrijven. Instagram is sinds de jaren namelijk vrij belangrijk geworden voor mij. Vroeger postte ik meestal wat slecht-bewerkte selfies en andere levensmomenten, terwijl ik nu echt op zoek ga naar leuke en fotogenieke plaatsen of voorwerpen om te fotograferen. Ik maak een leuke compositie en *klik*!

Ook kan ik altijd rekenen op de hulp van mijn vriend, Bjarne. Als ik een typische outfit-of-the-day-foto zou plaatsen, kan ik namelijk wel wat hulp gebruiken. En ja, zelfs hij heeft door hoe Instagram werkt en komt soms met de meest originele foto-ideeën. Oh, I love him.

Vervolgens bewerk ik de foto's in de app VSCO. Ik was er vroeger niet zo'n fan van, tot ik echt de moeite nam om de app een beetje beter te leren kennen. Af en toe neem ik ook wel eens de moeite mijn Instgram foto's met mijn spiegelreflexcamera te maken, en ze dan in Lightroom te bewerken, maar het handigste is ze gewoon met mijn gsm te maken én te bewerken. In VSCO kan je de belichting van je foto aanpassen, het contrast, de hoog-en laaglichten enzovoort. Een beetje zoals in Lightroom eigenlijk, alleen dan wat beknopter.

Wat voor Instagrammer ben jij? Zorg jij ervoor dat je feed goed zit, of post jij liever random, leuke herinneringen? Drop hier je Instagram pagina!

Liefs,

Sofie

bottom of page