top of page

10 • Hair routine


1. Shampoo Lumicia van Furterer

Als eerste maak ik uiteraard mijn haren goed vochtig en vervolgens was ik ze met deze heel aangename shampoo uit de IU. Dit laat ik heel eventjes intrekken (echt maar heel eventjes) voor ik het volledig uitspoel. Hierna voel ik al een enorm verschil, mijn haren zijn vele zachter!

2. Conditioner Lumicia van Furterer

Vervolgens neem ik genoeg conditioner en breng deze aan op de lengtes van mijn haar (en een heel klein beetje op mijn hoofd). Vroeger gebruikte ik héél weinig conditioner en ik merk dat nu ik iets meer gebruik, mijn haren veel zachter aanvoelen en er duizend minder knopen in zitten. Dit probeer ik een tweetal minuten in te laten trekken vooraleer ik het uitwas.

3. Haarmasker Nashi Argan

Dit haarmasker komt van bij mijn kapper waar ik zo’n jaar geleden een keer naartoe ben geweest. Helaas was het resultaat teleurstellend en ga ik er niet meer terug. Jammer van de producten, want die zijn wél heel aangenaam. Ik gebruik dit haarmasker ongeveer om de twee keer dat ik mijn haar was en laat dit 2 minuten intrekken (soms ook langer, als ik genoeg tijd heb).

4. Absolute Oil van Syoss

Nadat ik het masker heb uitgespoeld, droog ik mijn haren eerst met een handdoek voor ik er een druppeltje olie op doe. Ik doe dit wél enkel op de lengtes, aangezien mijn haar anders vrij snel vettig wordt. Hierna droog ik mijn haren met de droger en vervolgens doe ik er opnieuw een druppeltje olie op.

5. Kinactif extract Liss

Daarna breng ik een crème aan op mijn haren die ze zou beschermen tegen de hitte van de stijltang (ja, ik stijl mijn haar áltijd, anders heb ik echt een poedelhoofd). En ik moet zeggen, de crème zorgt er echt voor dat je haar er minder froezelig uit ziet.

6. Haarspray Naturia van Furterer

Als er nog knopen in mijn haar zouden zitten voor of nadat ik het gestijld heb, breng ik nog wat haarspray aan die ervoor zorgt dat de knopen er gemakkelijker uit zouden gaan.

Zo, dit was mijn hair routine, ik hoop dat jullie het een beetje boeiend vonden. Zoals je wel hebt kunnen lezen, ben ik heel erg enthousiast over de producten van Rene Furterer. Ik heb ooit een tester van de shampoo gekregen bij een Deauty-box en nadien heb ik deze in zijn normale formaat gekocht. Ik gebruik sindsdien geen andere shampoos meer!

Welke producten gebruik jij graag? Tell me more in de comments!

Liefs,

Sofie

bottom of page