top of page

6 • NYX make-up haul

Een NYX-store in Hasselt. Ge-wel-dig. Maar helaas ook heel slecht voor de portemonnee.


Ik was al een kijkje gaan nemen bij de opening 24 februari, maar toen ik de lange rij zag heb ik me snel omgedraaid en ben ik terug naar mijn kot gegaan. Ik ben dan wel een echte beauty-lover, mijn tijd is kostbaar en helaas heb ik het er echt niet voor over meer dan een uur (dit is een louter in mijn hoofd opkomende tijd) in de kou te staan wachten.


Maar aangezien ik maar zo'n halve kilometer van het centrum van Hasselt verwijderd op kot zit, dacht ik donderdag 2 maart even terug te gaan. Het was wel een weekje vakantie, dus ik verwachtte nog wat drukte, maar het ergste zou vast al voorbij zijn.


En ja hoor, al bij al viel het reuzegoed mee! Ik kon rustig rondkijken, heb hulp gevraagd bij het kiezen van de juiste foundation en concealer en ben met een gepeperde rekening naar huis gegaan. Het is gek hoe snel je over de €100 zit als je make-up koopt. Nou ja, aangezien ik over dat bedrag zat, kreeg ik er een kistje voor mijn lippenstiften in te bewaren bij. Dat is dus een... win-win situatie, lijkt me? ;-)


Op de foto zie je links een foundation penseel. Deze heb ik gekocht bij de Drop Foundation in kleur Light Ivory en voelt heerlijk zacht aan. Hoewel ik hulp gevraagd heb bij het kiezen van een juiste foundation, was deze véél te licht. En uit onhandigheid viel het potje op de grond en hing letterlijk heel mijn vloer vol met foundation. Nou ja, gelukkig was het mijn kleur niet, maar toch is het zonde. Nu zo snel mogelijk terug voor een nieuwe en iets donkerdere foundation!


Rechts van de foundation zie je de concealer in het nummertje 02. Deze is, in tegenstelling tot de foundation, wél in de juiste kleur. Het maakt gebruik van een heel fijn kwastje en verbergt mijn oneffenheden echt heel erg goed.


Daaronder zie je de Sculpt & Higlight Face Duo. Deze lichte en donkere vloeistofjes om te highlighten en contouren zijn heel aangenaam en tot nu toe zelfs de beste die ik al uitgetest heb. Ik voel me echt een beauty-guru als ik deze gebruik! De kwastjes zijn hetzelfde als bij de concealer en dus heel gemakkelijk aan te brengen.


Maar wat ik het allerliefste wou van NYX was het Highlight & Contour pro palette. En ja, ook van dit palette ben ik heel tevreden. Ik gebruik zelf de tweede kleur van linksboven en de derde kleur van linksonder. Deze heten respectievelijk Soft Light en Sculpt.


Als je naar NYX gaat, kan je natuurlijk niet terugkeren zónder lipproducten! Oh, wat hou ik van de soft matte lip creams! Zelf had ik al vier kleurtjes. Drie nude colours en één rode tint. En aangezien ik hier zo tevreden van ben, besloot ik er enkele bij te kopen. Helemaal links zie je een vrij bruinige kleur, genaamd Dubai. Ik wilde sowieso al eens een bruinere tint, en ik heb geluk: hij staat me. Voorlopig toch, aangezien ik om de zoveel tijd van haarkleur wissel... Hoewel, ook bij rood zou deze tint staan. Daarnaast zie je de kleur Transylvania. Voor deze was ik iets minder te vinden. Ik verwachtte een heel donkerpaarse kleur op mijn lippen, maar deze was me toch echt iets te fel paars. Als laatste heb ik de kleur Copenhagen gekocht, en deze voldeed wel aan mijn verwachtingen. Diep donkerrood, helemaal mijn ding! Wat ik ook zo geweldig vind aan deze lip creams is dat ze allemaal een naam hebben aangenomen van steden van over de hele wereld. Ik vind het wel origineel. Rechts zie je ook nog een gelijkaardig product, al is dit een gewone liquid lip cream. Deze heb ik gekocht in het kleurtje Cherry Skies.


Bij al deze lip creams heb ik bijpassende lippotloden gekocht, al heb ik me ergens toch vergist geloof ik... een van de kleuren stemde helemaal niet overeen met de lip cream toen ik thuis kwam. Dat was dus een kort moment van blindheid - of zo. Voor de rest passen ze allemaal samen en vind ik ze ook heel leuk! Een lippotlood vind ik ook gewoon gemakkelijk om mee te nemen en snel even wat bij te werken, vandaar dat ik er toch ook wel een hele collectie van in mijn make-upstash heb zitten. Uiteindelijk blijft de make-up op je lippen zo ook beter zitten, als je al een product over je lippotloden gebruikt, aangezien dat echt geen must is - naar mijn mening. Deze potloden heb ik gekocht in de kleurtjes Cherry Skies, Burgundy, Toast en Plum Prune. Het eerste potloodje is een suède matte lip liner, de rest zijn gewone lipliners.


Zo! Nu de drang proberen te weerstaan een tijdje geen geld uit te geven aan make-up en zuinig en creatief om te gaan met de producten die ik heb.


Liefs,

Sofie




bottom of page