top of page

4 • Schilderijen

Hoi allemaal!


Wat leuk, vakantie! En toch verveel ik me deze twee weken non stop. Natuurlijk; iedereen om me heen heeft examens en ja... ik niet. Geen sociaal contact dus, buiten wat sms'en en bellen. En oké, stiekem spreek ik ook vaak genoeg af met Bjarne. Maar de momenten dat ik alleen ben, ja, dan slaat de verveling toe.


Gisteren was het echt heel erg. Ik besloot naar de zolder te trekken en in mijn dozen te gaan zoeken naar wat oude spulletjes. Of ja, oud... Ik kwam mijn bussen verf tegen en enkele penselen. Leuk! Deze had ik ooit in de Action gekocht, aangezien ik al lang niet meer echt actief bezig ben met tekenen en schilderen. Anders zou ik wel wat degelijker materiaal aankopen, maar toegegeven? Deze penselen werkten prima! Penselen hoeven dus niet per se duur te zijn om een mooi schilderijtje mee te maken. Ik raad je dan ook aan om eerst wat goedkoper materiaal aan te kopen als je pas begint met schilderen. Wie weet is het toch niet echt je ding en heb je enorm dure aankopen gedaan. Nou ja, verkopen is ook altijd een optie natuurlijk.


Oké, nu op zoek naar karton om als onderlegger te gebruiken, ik riskeerde het namelijk niet dat mijn bureau straks vol verfvlekken hing. Ik had nog kleine kaartjes liggen op mijn kamer, dus die kon ik gebruiken om op te schilderen. En ja hoor, ik heb me geamuseerd. Ik heb tekenacademie gevolgd van mijn 6e tot mijn 13e en de zin om er opnieuw aan te beginnen, was er wel. :-)


Liefs,

Sofie

bottom of page