top of page

1 • "Biceps on fleek"

Mijn eerste dag in de fitness. Ik had al enkele weken geleden mijn sportkledij gekocht, een leuke drinkbus en was er dus helemaal klaar voor – of toch niet? Juist ja; sportschoenen. De mijn stonden thuis, maar ik wilde écht vandaag beginnen, dus besloot ik met Bjarne – mijn vriend – naar Sports World te gaan. Ik heb er leuke, spotgoedkope Nike’s gevonden – zwart met roze, want hoewel ik vroeger een halve jongen was, was ik nu toch wel een echt meisje geworden. Jammer genoeg voor mijn bankkaart had ik ook daar nog een leuke sportoutfit gevonden (twee keer raden welke kleur). Ach, twee outfits moest kunnen, toch? Na dit af te rekenen, vertrokken we meteen naar de Basic Fit. Ik besloot eerst een dagpasje te nemen, want stel dat het niets voor mij bleek te zijn, dan hing ik wel vast aan het abonnement.



Maar al bij al viel het reuzegoed mee. Ik voelde me eerst natuurlijk niet helemaal op mijn gemak, tussen al die patsers met hun zware gewichten, maar Bjarne was bij me en dat stelde me gerust. We begonnen onze benen te trainen, daarna trainde ik mijn biceps en achteraf hebben we nog wat buikspieroefeningen gedaan. En ik was niet eens zo slecht! Of… dat was toch wat Bjarne zei, en hij is al enkele jaren into fitnessen. Natuurlijk kan ik hem nooit inhalen aangezien er altijd wel een verschil is tussen mannen en vrouwen, maar zolang ik mezelf kan verbeteren ben ik al heel blij.



Achteraf heb ik (geprobeerd) een proteïne shake te drinken, maar die banaansmaak is toch echt mijn ding niet. Misschien had ik melk moeten nemen in plaats van water… in ieder geval, mijn plan was om een soort testpakket te kopen met vijftien smaken, zodat ik op zoek kan gaan naar een smaak die ik lekker vind.



Het besluit is dat ik enorm veel voldoening had van de harde inspanning die ik geleverd had. Ik had achteraf wel wat spierpijn, maar deze keer was ik er echt niet grumpy om. Integendeel, ik had het gevoel dat dit het begin was van een fitter en gezonder leven.

"De klassieke fitnessfoto"

"De klassieke fitnessfoto"


Liefs,

Sofie

bottom of page